Petiţie pentru un nou sens giratoriu în Gorj

O petiţie prin care se cere amenajarea unui nou sens giratoriu în Gorj a fost iniţiată în mediul on-line, până acum fiind semnată de 177 de persoane. Acestea solicită modificarea intersecţiei actuale de la Scoarţa dintre DN 67 şi DN 67B, sperând în amenajarea unui sens giratoriu care în opinia lor ar fluidiza traficul. Petiţia este adresată Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, semnatarii susţinând că felul în care este organizată intersecţia nu prezintă condiţii de siguranţă pentru participanţii la trafic. „Sensul Târgu Jiu-Râmnicu Vâlcea (drum cu prioritate) este traversat de cei care vin dinspre Râmnicu Vâlcea spre Târgu Cărbuneşti în condiţiile unei curbe accentuate şi ale unui trafic în aşteptare Târgu Cărbuneşti-Târgu Jiu la semnul stop. În acelaşi timp sunt participanţi la trafic care, din cauza unei semnalizări necorespunzătoare, vin dinspre Târgu Jiu spre Râmnicu Vâlcea şi se încadrează greşit în direcţia Târgu Cârbuneşti, după care se văd nevoiţi să ocolească insula din mijlocul intersecţiei pentru a-şi relua drumul spre Râmnicu Vâlcea. Sensul Târgu Cărbuneşti-Târgu Jiu creează posibilitatea încadrării duble la intrarea în drumul cu prioritate din cauza benzii care se lărgeşte fără marcaje, sau a ocolirii insulei din intersecţie pe partea dreaptă, astfel încât la intrarea în drumul cu prioritate obstrucţionează vizibilitatea primului autovehicul din intersecţie care aşteapă la semnul stop. Sensul Râmnicu Vâlcea – Târgu Cărbuneşti: cei care nu se încadrează pe bretea cum ar trebui în scopul de a face stânga, ocolesc în schimb insula din intersecţie şi fac stânga după aceasta, obstrucţionând vizibilitatea celor care circulă pe drumul cu prioritate. Cei care intră pe bretea se asigură greu la dreapta datorită autovehiculelor din coloana de aşteptare de la semnul stop. Marcajele la ieşirea din staţia ROMPETROL fac posibilă numai deplasarea în direcţiile Târgu Cărbuneşti şi Râmnicu Vâlcea. Având în vedere că în faţa benzinăriei între cele două benzi este linie continua, deplasarea în direcţia Târgu Jiu este posibilă doar prin ocolirea insulei. Mulţi şoferi întorc însă pe linia continuă. Practic un sens giratoriu ar asigura circulaţia legală în orice direcţie”, arată semnatarii petiţiei. Aceştia mai menţionează că „organizarea actuală a intersecţiei nu oferă posibilitatea unei întoarceri simple şi rapide din direcţia Primărie-Biserică înapoi spre Primărie. Situaţia actuală impune traversarea drumului fără prioritate, sau întoarcerea la 100 de metri după intersecţie, la capătul parcării din faţa Bisericii (DN67B) unde se termină linia continuă. Au existat situaţii în care camioane au circulat cu spatele 50 de metri pe DN67B pentru a reintra pe direcţia Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea din lipsa unei posibilităţi de întoarcere rapidă”. Iniţiatorii petiţiei au în vedere şi siguranţa pietonilor, nu doar a şoferilor, după cum se arată în documentul on-line. Circulaţia în siguranţă a pietonilor nu este asigurată. Intersecţia se află în zonă de case pe toate sensurile de mers. Singura trecere de pietoni se află la aproximativ 250 de metri faţă de întersecţie, în dreptul Primăriei. Nu există trecere de pietoni spre Biserică, care este un punct de interes pentru locuitori, sau care să faciliteze legătura dintre cele două părţi ale drumurilor pe oricare sens de mers. Circulaţia rutieră este formată şi din trafic cu maşini de mare tonaj care pun în pericol circulaţia pietonală de pe marginea drumului national din lipsă de trotuare amenajate. Este necesară impunerea reducerii vitezei legale de circulaţie pentru siguranţa accesului cu autovehicule a riveranilor în DN 67, pe tot parcursul din intersecţie până la curba următoare pe direcţia spre Târgu Jiu aproximativ 600 de metri şi în DN67B. Traficul în intersecţie depăşeşte viteza regulamentară din interiorul localităţii, în special pe direcţia Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea şi Târgu Jiu – Târgu Cărbuneşti. Indicatorul pentru reducerea vitezei la 50 km/h şi semnul de avertizare pentru segment de drum unde este probabil să se formeze coloană de maşini sunt instituite abia după curba fără vizibilitate pe sensul Râmnicu Vâlcea-Târgu Jiu”, se mai arată în documentul menţionat.

About autor