Promisiuni de la Grindeanu pentru Drumul Expres Craiova – Filiaşi – Târgu Jiu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, consideră extrem de important viitorul drum expres dintre Craiova – Filiaşi şi Târgu Jiu. El a fost joia trecută pe şantierele drumului expres dintre Craiova şi Piteşti, ocazie cu care a făcut şi câteva precizări despre şoseaua de mare viteză care, în câţiva ani, ar putea lega Târgu Jiu direct de litoralul Mării Negre. În momentul de faţă proiectul respectiv se află în faza organizării licitaţiilor prin care vor fi desemnate firmele care să construiască viitorul drum expres. Sorin Grindeanu a menţionat că şi-ar dori ca procedurile birocratice să fie parcurse în perioada sezonului rece, când nu se poate lucra afară, după care, din primăvară, să se înceapă efectiv munca în teren. „Avem cele 6 loturi de la Craiova la Târgu Jiu, trei loturi pe Craiova – Filiaşi şi trei loturi Filiaşi – Târgu Jiu. Termenele de depunere sunt, cred, de săptămâna viitoare. Oricum, în noiembrie avem termene de depunere pe cele şase loturi după care se va intra în faza de evaluare şi vom vedea. Foarte importante acest traseu. Foarte important pentru că duce şi spre Banat, spre Caraş, de la Filiaşi spre Severin, Lugoj, astfel încât să se facă legătura şi pe acea parte de la Craiova la Lugoj de vestul României şi de vestul Europei. Ca să vorbim de un şantier pe acest nou drum expres trebuie să vedem mai întâi cât de repede se încheie această licitaţie. Eu mi-aş dori ca toată această perioadă să fie acum, în această iarnă, când, oricum nu poţi să deschizi şantiere noi. De aceea, această perioadă din an trebuie să fie folosită la maxim astfel încât, din primăvară, să se poată intra şi să se poată lucra în forţă pe aceste şantiere”, a menţionat ministrul transporturilor. Pentru gorjeni drumul promis de autorităţi este extrem de important pentru că în câteva săptămâni se va putea circula fără probleme pe Drumul Expres dintre Craiova şi Piteşti şi, mai departe, pe autostradă spre Bucureşti şi chiar spre Constanţa, pe A2. Deocamdată ministrul a făcut cunoscut că până la finalul lunii viitoare lucrările între Craiova şi Piteşti vor fi finalizate, deşi termenele din contracte prevedeau anul viitor, ceea ce reprezintă o premieră, date fiind întârzierile anterioare, recunoscute şi de Grindeanu. „Lotul 4 face legătura în autostrada A1 şi pot să vă spun şi un calendar legat de inaugrare, de darea în circulaţie. Cam într-o lună, undeva între 15 şi 20 noiembrie, se vor da pe lotul 4 în circulaţie primii 20 de kilometri. De la kilometrul 88, unde se termină acum până la 108 – descărcarea de la Albota (Argeş). Diferenţa de la Albota până în A1, pe acele bretele, să fie terminată pe finalul anului, dar am zis că dacă sunt gata cei 20 de kilometri nu are sens să stăm să ne uităm la ei şi să nu îi dăm în circulaţie şi şoferii să beneficieze de aceşti 20 de kilometri, care sunt gata mai repede. Am discutat şi cu constructorii, după 25 noiembrie, se va circula şi pe cei 17-18 km de pe tronsonul 1. Deci într-o lună şi câteva zile şi acest tronson va fi dat în circulaţie. Vreau să îi felicit pe constructori pentru că merită felicitaţi. Au luat această lucrare cu ritm de realizare de sub 50% şi au reuşit într-un an de zile să facă ceea ce ceilalţi înainte nu au făcut în patru”, a spus Sorin Grindeanu. Acesta a făcut câteva precizări legate şi de viitoarele investiţii ce vor fi făcute în zona Olteniei în privinţa infrastructurii feroviare. Pe hârtie planurile autorităţilor arată bine, lucrări de modernizare fiind programate pe această zonă a ţării, rămasă mult în urmă la capitolul infrastructură. „E în licitaţie în acest moment, pe Programul Operaţional de Transport, tot acest tronson de la Craiova la Caransebeş, de modernizare pe calea ferată. De la Caransebeş la Nădlac este o altă chestiune. Caransebeş – Arad este pe PNRR, iar de la Arad la graniţă este deja modernizat. A rămas această variantă sudică, Craiova – Caransebeş, care este în licitaţie, acum. Toate cele şase loturi sunt şi asta presupune inclusiv modernizarea gărilor”, a mai spus Sorin Grindeanu.

About autor