Rânca – gazda Olimpiadei pentru copii cu dizabilităţi

Staţiunea Rânca a găzduit săptămâna trecută a şasea ediţie a „Olimpiadei jocurilor de iarnă pentru elevii cu dizabilităţi”, copii din mai multe judeţe ale ţării fiind prezenţi aici pentru a concura în probele competiţiei. Au participat echipaje de câte patru elevi din cadrul fiecărei şcoli partenere, locul I fiind obţinut de elevii Şcolii Gimnaziale Speciale Târgovişte. Pe locul al doilea s-au clasat elevii Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Jiu, iar pe locul III, elevii Şcolii Gimnaziale Speciale ,,Sf. Mina” Craiova. Câştigători au fost şi ceilalţi elevi din cadrul Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Roşiori de Vede, Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Băbeni, Vâlcea, CITO Căpuşu de Câmpie, judeţul Mureş şi Centrului de Pedagogie Curativă Simeria. „Necesitatea derulării acestui proiect răspunde la nevoia de recuperare şi integrare socială, dar şi la depăşirea şi rezolvarea anumitor bariere ale elevilor noştri, elevi cu dizabilităţi, de a avea propria lor olimpiadă, ei neavând şansa participării la astfel de competiţii alături de elevii din învăţământul de masă, datorită problemelor de sănătate” spune profesorul Simona Sgondea, unul dintre organizatorii acestui proiect.
Ştiut fiind faptul că jocurile de mişcare sunt folosite ca mijloc de dezvoltare fizică generală, competiţia a constat într-o succesiune de astfel de jocuri, specifice iernii, desfăşurate pe pârtie, lovirea unei ţinte cu bulgări de zăpadă, trasee aplicative cu săniuţa, individual şi în echipe, orientarea printre jaloane cu sprijinul echipei, acordarea de prim ajutor coechipierului, etc. Jocurile in aer liber ajută copilul să îşi dezvolte imaginaţia, creativitatea, capacitatea de coordonare şi orientarea în spaţiu. În aceste jocuri, elementul mişcare devine esenţial şi ele devin atractive pentru copii, oferind condiţii favorabile pentru dezvoltarea complexă a deprinderilor motrice şi a calităţilor fizice necesare în viaţă.
„Faptul că elevii cu dizabilităţi nu reuşesc să îşi însuşească competenţele necesare integrării sociale ne-a determinat să abordăm activităţile sportive într-un alt cadru decât cel obişnuit(şcoala). Convingerea pe care o avem şi pe care o prezentăm în acest proiect este aceea că profesorii responsabili cu organizarea activităţilor cu elevii, trebuie să susţină situaţiile de cooperare, pentru ca aceşti tineri să înveţe să se respecte şi să lucreze împreună. Prin intermediul parteneriatelor cu aceste şcoli, aducem sportul şi beneficiile acestuia mai aproape de viaţa comunităţii, cu şi pentru copiii cu dizabilităţi intelectuale, putând deveni şi ei olimpici (campioni) speciali”, menţionează profesorul Roxana Bogdan.
Acţiunea a fost organizată în colaborare cu Asociaţia Umanitară Iunona, asociaţia cadrelor didactice din cadrul C.S.E.I. Târgu-Jiu, Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj, Universitatea „Constantin Brâncuşi” Târgu-Jiu, Salvamont Gorj, Apres-Ski Rânca şi Complexul Turistic Panoramic Rânca.
Luminiţa Ciuncanu

About autor