Provocare scumpã pentru Hanu, redeschiderea gãrii Motru

Motrenii care fãceau naveta în ultimii ani cu trenul spre diferite oraşe din ţarã ar putea sã mai audã „glasul roţilor de tren” la ei în oraş dacã autoritãţile locale vor gãsi o soluţie pentru a suporta costurile financiare ale unei linii feroviare nerentabile pentru CFR Cãlãtori. Deputatul Severus Militaru afirmã cã a discutat problema respectivã la Ministerul Transporturilor şi a primit drept rãspuns o soluţie care ţine de autoritãţile locale şi de posibilitãţile financiare ale acestora. Cursele de cãlãtori spre Motru aduc în bugetul CFR o gaurã lunarã de 1 miliard de lei vechi, bani pe care compania feroviarã nu-i mai suportã din aceşti ani. Cãlãtorii preferau micile înţelegeri cu „Naşul” decât sã-şi cumpere bilet şi, astfel, acum s-au trezit fãrã tren.
„Cei de la CFR mi-au comunicat cã au venituri lunare de circa 244 de milioane de lei vechi şi cheltuieli de 1,5 miliarde, deşi rãmâne mai bine de un miliard, în medie, lunar, pe care cineva trebuie sã îl suporte. Bugetul lor nu mai permite acest lucru. Problema poate fi rezolvatã doar prin subvenţionarea indirectã de cãtre Consiliile Locale şi cel Judeţean, care au competenţe administrative pe traseul cãii ferate respective. Aici e vorba în special de oraşul Motru, de Samarineşti. Dacã aceste primãrii, mã refer mai ales la Motru, au fonduri pentru bãncuţe, panseluţe, chefuri cu pensionarii, cadouri fãrã numãr de Crãciun, poate gãsesc resurse financiare şi pentru aceastã problemã, care este una cât se poate de realã pentru oraş”, a menţionat deputatul, Militaru spunând cã urmeazã sã-i comunice rãspunsul celor de la CFR şi primarului Dorin Hanu.

Tags: ,

About autor