Defileul Jiului îşi modificã versanţii…

Locul cunoscut de majoritatea şoferilor care tranziteazã Defileul Jiului ca fiind „Cârligul Întors” îşi va schimba înfãţişarea în perioada urmãtoare, lucrãrile de modernizare a şoselei presupunând dãrâmarea unei pãrţi destul de mari din versantul respectiv. În acel loc şoseaua se întoarce şi face un unghi de aproape 300 de grade, şoferii fiind nevoiţi sã circule cu vitezã extrem de redusã pentru a nu pica în prãpastia ce duce în Jiu. Acum lucrãrile de modernizare presupun detonarea unei pãrţi din versant, evitându-se astfel pe viitor inclusiv cãderi de pietre, cãderi care pot genera şi chiar au generat evenimente rutiere de-a lungul anilor.

Proiectul de modernizare a şoselei nu presupune deocamdatã realizarea vreunui tunel, unii şoferi crezând cã o astfel de lucrare ar fi putut strãbate locul denumit „Cârligul Întors”. Şeful Drumurilor Naţionale din Gorj, Ion Tudor, a fost marţi în vizitã pe şantierul respectiv, însoţindu-l pe directorul de la Craiova al Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrãzi, Adrian Lumezeanu, cel care are în subordine toate drumurile naţionale din Oltenia. Tudor spune cã ritmul lucrãrilor pe Defileul Jiului este unul bun, spre deosebire de cel de pe tronsonul Bumbeşti Jiu – Târgu Jiu – Rovinari, unde drumarii încã nu lucreazã la ritmul aşteptat nu doar de şoferi, ci şi de autoritãţi. Firma care ar trebui sã modernizeze drumul s-a plâns cã nu are constructori, motiv pentru care autoritãţile judeţene i-au promis o listã cu firme care s-ar putea implica în realizarea lucrãrilor pe care gorjenii le aşteaptã finalizate de ani buni.

Pe tronsonul dintre Rovinari şi Bumbeşti Jiu şoferii nu au parte de prea multe obstacole pe traseu, asta şi pentru cã muncitorii cam lipsesc de pe ceea ce ar trebui sã fie un adevãrat şantier. Doar spre Bumbeşti Jiu sunt 2-3 variante de ocolire a unor poduri la care, teoretic, se lucreazã, în rest caii lãsaţi liberi pe şosea reprezentând un pericol la fel de mare ca gropile din carosabil. În schimb, prin Defileul Jiului ritmul lucrãrilor este vizibil de la o zi la alta, şoferii aflaţi în trafic fiind nevoiţi sã aştepte la o mulţime de semafoare. Aşa se face cã un drum de câteva zeci de minute dureazã acum şi o orã şi jumãtate, dacã nu şi mai mult, nimeni neenervându-se atâta timp cât oricine poate vedea cã se lucreazã în ritm susţinut. În zonã rãmân însã valabile restricţiile totale de circulaţie din zilele de marţi, miercuri şi joi, dintre orele 9.00 şi 18.00. În celelalte zile lucrãtoare şoferii au parte de statul la semafoare, circulându-se pe un singur sens alternativ, muncitorii începându-şi treaba cu modernizarea podeţelor care preiau apele de pe versanţi.

Tags: ,

About autor